A kalauz nélküli közlekedés bevezetése és kizárólagossága 1969-ben az egy évvel korábban alakult BKV-hoz köthető, ám az elődcégek már a hatvanas évek elejétől kísérleteztek ezzel, elsősorban épp a kalauz nélküliség, azaz a munkaerőhiány miatt. E kísérletek közül is kiemelkedik az az esemény, ami épp hatvan évvel ezelőtt történt e napon, azaz április 28-án. Fáskerti Sándor, a Fővárosi Villamos Vasút vezérigazgatója sajtótájékoztatót tartott a kalauz nélküli rendszer eddigi eredményeiről és a küszöbön álló további intézkedésekről. Mint mondta, május 3-án újabb öt vonalon kerül sor a kalauznélküli rendszer bevezetésére, a 23, 24, 47, 49, és a G jelzésű járatokon. A vezérigazgató utána arról beszélt, hogy az utasok egy része nem ismeri fel a kalauz nélküli kocsikat és jóhiszeműen szállnak fel érvényes jegy nélkül, ezért a Fővárosi Villamos Vasút vezetősége feltűnőbb jelzéseket fog ezeken a kocsikon alkalmazni. A kocsi homlokzatán a számjelzés mellett hasonló nagyságú tárcsán tüntetik fel a KN-jelzést, a feljárólépcsőkön pedig ugyancsak szembetűnő táblák hívják majd fel az utasok figyelmét a kalauz nélküli kocsira - mondta Fáskerti Sándor.

Ha ti is láttok valami érdekeset, küldjétek el a szerk@budapest.hu-ra!