FRISS

Átépítik a Vigadó tér alatti viaduktot


Megújulhat a 2-es villamos vonalán az Erzsébet híd és a Lánchíd között húzódó viadukt, és megvalósulhat az Eötvös téri peronok akadálymentesítése.

A BKK feltételes közbeszerzési eljárást indított a világörökség-védelmi helyszínen lévő Vigadó tér alatti viadukt átépítésére, a villamospálya felújítási és peronépítési munkáinak kivitelezésére, jelentették be. Az ajánlati felhívás 2024. december 23-án jelent meg.

Ahhoz ugyanis, hogy a 2-es villamos vonalán 2026 második felében forgalomba álljanak az alacsonypadlós, 34 méter hosszú CAF-villamosok,

több infrastrukturális beruházás szükséges.

Ezek része a Pesti alsó rakpartnál lévő viadukt felújítása, a villamospálya átépítése, valamint az Eötvös téri peronok akadálymentesítése.

A világörökség-védelmi helyszín miatt szigorúbb előírásoknak kell megfelelni, ezért a korlátok és kandeláberek felújítását, valamint a támfal hibáinak javítását restaurátori szakfelügyelet mellett végzik majd el.

A projekt során a BKK

  • részlegesen felújítja és átépíti a 2-es villamos vágányai alatt lévő viaduktot,
  • és úgy helyezi el a vágányokat, hogy elférjenek majd az arra közlekedő CAF-villamosok;
  • akadálymentesíti a 2-es villamos Eötvös téri megállóhelyét:
  • továbbá a felújított peronok kialakításakor úgynevezett taktilis figyelmeztető és tájékoztató burkolati elemeket helyez el,
  • felújít csaknem 900 méternyi villamosvágányt;
  • javítja a támfal hibáit és megtisztítja a Duna-korzó felőli, tömbkőből készült mellvédet;
  • kiszélesíti az alsó rakpartra vezető gyalogoslépcsőket, valamint
  • korszerűsíti a közvilágítást és a csatornahálózatot.

A beruházás kivitelezése az Európai Unió támogatásával valósulhat meg, a munkák az eljárás eredményes lefolytatása és a forrás rendelkezésre állása esetén tervezetten

2025 első felében kezdődhetnek.

A BKK megvizsgálta a Vigadó tér megállóhely akadálymentesítési lehetőségeit is. A vizsgálat megállapította, hogy a műszaki kötöttségek és világörökség-védelmi előírások miatt a megállóhely teljes körű akadálymentesítése nem valósítható meg, de lehetőség van a jelenleginél szélesebb felszállóhely kialakítására.

A BKK és a Fővárosi Önkormányzat tervei szerint számos, a villamosokat érintő fejlesztés lehet még Budapesten, amelyek az Európai Unió társfinanszírozásával valósulhatnak meg. A budapesti villamosfejlesztésekről és a járműflotta megújításáról ezen az oldalon olvasható bővebb információ.

Ahogy az Énbudapestem is beszámolt róla, a pesti alsó rakpart jelentős átalakulás előtt áll, 2024 nyarán el is készültek a fejlesztés részletes tervei. A cél az, hogy annak elkészültével

a világ legszebb panorámájú városi tere legyen.