A belvárosi utcák javarészt szűkösek, a buszvezetők és az utasok számára pedig mindennapos gond a figyelmetlen parkolás. Ennek a jelenségnek próbál véget vetni a közlekedési központ, most az V. kerület egyik kereszteződésében.
Az V. kerületi Arany János utca és Hercegprímás utca kereszteződésénél régóta okozott problémát a szabálytalan várakozás, és emiatt hetente volt fennakadás a 15-ös busz közlekedésében.
A BKK a Fövárosi Önkormányzati Rendészeti Igazgatósággal szorosan együttműködve eddig is azonnal igyekezett gondoskodni a szabálytalanul várakozó autók mielőbbi elszállításáról, de folyamatosan dolgoztak egy hatékonyabb, megelőző megoldáson.
Éppen ezért az említett V. kerületi kereszteződésben nemrég a szabálytalan parkolást megakadályozó oszlopokat telepítettek. Ennek eredményeként az elmúlt hónapokban mindössze háromszor okoztak forgalmi zavart a nemtörődöm módon leparkolt autók.
A BKK azt írja, bár ez így is hárommal több a szükségesnél, azonban a kihelyezett oszlopoknak köszönhetően jelentősen javult a helyzet, és azon dolgoznak, hogy ez továbbra is így legyen.
A Budapesten közlekedők kétharmada elégedett
A Budapesten közlekedők kétharmada nem tudja elképzelni az életét közösségi közlekedés nélkül – ez derült ki a BKK február végi felméréséből.
A felmérés arra is rávilágított, hogy a budapestiek átlagosan havonta 19 nap veszik igénybe a BKK szolgáltatásait, a közlekedők közel 40 százaléka napi két alkalommal, 13 százalékuk háromszor, közel 30 százalék pedig naponta négyszer is a közösségi közlekedést választja.
A budapestiek a járműtípusok közül a metrókkal (93 százalék) és a villamosokkal (88 százalék) a legelégedettebbek, majd a buszok (85 százalék) és a trolik (83 százalék) következnek, a legkevésbé pedig a MÁV-HÉV-ekkel (77 százalék) járnak szívesen.
A jellemzően autót használók 59 százaléka úgy nyilatkozott, hogy a jövőben gyakrabban felszállna a BKK-járataira.
(Kiemelt kép: BKK)