A héten éjszakánként is folytatódik Budapest tavaszi nagytakarítása, melynek során a BKM munkatársai többek között a Lánchidat és a Váralagutat is megtisztítják.

Az éves, előre tervezett köztisztasági feladatok elvégzésekor, amelyek során az FKF évi két alkalommal, tavasszal és ősszel környezetkímélő tisztítószerrel, nagynyomású, vizes technológiával megtisztítja Budapest kiemelt forgalmú hídjait, a Váralagútról sem feledkeznek meg.

Április 22-26. között (hétfőtől péntekig) 23:30 és 4:30 között a Váralagút melegvizes, környezetkímélő tisztítószeres, kézi és gépi erővel történő mosását végzik az alagút ideiglenes, néhány órás zárása mellett.
Kérik a gépjárművezetőket, és különösen a kerékpárosokat, hogy a jelzett éjszakai néhány órás időszakokban a Váralagút, és a szintén tisztításra váró Szabadság híd helyett úti céljuk eléréséhez válasszanak más útvonalat! A tisztítási munkálatok az éjszakai buszjáratokat nem érintik, azok a megszokott útvonalon és menetrendben közlekednek.

A születésnapos
A Váralagút 1857. április 30-án nyílt meg hivatalosan, aminek csalhatatlan jele volt, hogy ettől a naptól kezdve ötven éven keresztül, gyalogosnak és lovaskocsiknak egyaránt fizetni kellett az áthaladásért (a gyalogosok egy krajcárt, az egylovas kocsik tulajdonosai három, a kétlovas kocsik tulajdonosai pedig hat krajcárt). Ez a gyalogosoknak fájhatott a legjobban, akik addigra már egy éve ingyen jártak-keltek a Vár alatt, hiszen 1856. március 6-ára a munkálatok olyan mértékben előrehaladtak, hogy nekik átjárhatóvá vált az alagút. Igaz, még a bányafák alatt, nagy zajban és gyakran hatalmas porban juthattak át rajta, sőt ekkor még a a Várhegy üregeiből csordogáló víz is gondot jelentett, amit még évekig nem sikerült megoldani. A Lánchidat például ezért sem lett volna értelme betolni az Alagútba az eső elől.

(Kiemelt kép: FKF)