A Budapest Gyógyfürdői és Hévizei Zrt. beszámolója szerint 23,8 milliárd forint volt a fővárosi cég árbevétele 2023-ban, ami közel 40 százalékos bővülést jelent az előző évhez képest. A Széchenyi Gyógyfürdő majdnem az összbevétel felét termelte ki.
Idén januárban az Énbudapestemnek adott interjújában Szűts Ildikó vezérigazgató már bejelentette, hogy olyan sikeres éve sosem volt még a Budapest Gyógyfürdői és Hévizei Zrt-nek, mint a 2023-as.
„Ez azt jelenti, hogy az árbevételünk megközelítette vagy akár el is éri a 23 milliárd forintot, az adózás utáni eredményünk pedig bőven meg fogja haladni az 5 milliárd forintot, úgyhogy ez egy nagyon sikeres év volt”
– mondta akkor lapunknak Szűts Ildikó.
Nos, mostanra megvannak a pontos eredmények is. A Fővárosi Közgyűléshez benyújtott iratok szerint az elmúlt évben a Széchenyi Gyógyfürdő és Uszoda egymagában 11,5 milliárd forint bevételt produkált – szúrta ki a Termalonline.hu. A szaklap megjegyzi: a magyarországi fürdők közül magasan ez a legnagyobb árbevétel 2023-ból.
A cikk, érzékelendő a bevétel nagyságát, példaként rögtön a második legtöbb bevételt generáló Gellért Gyógyfürdőt hozza – 3,5 milliárd forint egy év alatt, aminél több mint háromszor nagyobb a Széchenyi bevétele. Hozzáteszik: majdnem pontosan tízszer annyi bevételt hozott a Széchenyi, mint a Palatinus Gyógyfürdő, amennyiben pedig a Széchenyi Gyógyfürdőt egy külön cég működtetné, akkor egymagában is az ország legnagyobb bevételű fürdővállalata lenne.
Emlékeztetnek: a Széchenyi bevétele a járványban még érintett 2021-es esztendőben 2,3 milliárd forintot tett ki. A lezárások nélküli 2022-ben már 7,7 milliárd forintra ugrott, ehhez képest nőtt tavaly 48,2 százalékkal.
A Budapest Gyógyfürdői és Hévizei Zrt. egységei közül a legtöbb látogatót is a Széchenyi fogadta, ez konkrétan 1,3 millió vendéget jelentett 2023-ban. Azaz a társaság teljes éves vendégszámának – 3,6 millió fő – a 36,3 százalékát adta.
A Széchenyi gyógyászati vendégszáma tavaly 43 ezer fő volt – sorolta tovább a Termalonline.hu. Ezen a téren már nem annyira domináns a pozíciója, hiszen a fürdővállalat gyógyászati forgalmának ez a 22 százalékát jelenti. Illetve a Lukács Gyógyfürdő ennél magasabb, 81 ezres gyógyászati vendégszámot hozott össze tavaly.
(Kiemelt kép: BGYH)