Az eredetileg amerikai licensz alapján készülő valóságshow-t átlagosan hét és fél millió ember nézi, brit turisták tízezreinek csinálhat kedvet Budapesthez.
A napokban került adásba a BBC kiemelkedő nézettségű üzleti vetélkedője, "The Apprentice" (A gyakornok) legújabb szériája az Egyesült Királyságban. A brit nézők körében rendkívül népszerű reality közel tizenkilenc évvel ezelőtt indult, lényege, hogy az üzleti világ leendő nagy vállalkozóinak kell összemérni kreativitásban, vállalkozószellemben, reklámtevékenységben vélt vagy valós erősségeiket.
A verseny díszletéül a főváros legszebb látnivalói szolgálnak, de a műsorban teljesítendő feladatok is Budapesthez kapcsolódnak, hiszen a sorozat 18. évadában bemutatott epizód főleg budapesti helyszíneken játszódik. Így milliók láthatták a képernyőn a város olyan fotogén látnivalóit, mint például a Halászbástya, a Mátyás-templom, a Szent István Bazilika, a Pesti Vigadó vagy a zenélő szökőkút a Margitszigeten. A szereplőknek a turisztikai látványosságok köré épülő feladatokban is jeleskedniük kellett, mint az etyeki borok kóstoltatása lopóból vagy a helyi borvidék vagy borok jellemzőinek memorizálása és bemutatása.
A Nemzeti Turisztikai Adatszolgáltató Központ adatai szerint a hazánkba érkező brit utazók közel fele a 19-34 éves korosztályból kerül ki. Az Egyesült Királyságból érkező turisták Magyarországot gazdag kulturális és gasztronómiai termékkínálata, továbbá egyedülálló fürdőkultúrája miatt kedvelik. Az elmúlt évben közel 20 százalékkal több, 1,3 millió vendégéjszakát köszönhetett az ágazat a szigetországból érkező utazóknak 2022-höz képest. Az év első 2 hónapjának brit forgalma pedig már eddig 21 százalékkal haladja meg a tavalyit - tudósított a turizmusonline.
(Kiemelt kép: BBC)