A Lánchídon sosem ment át troli. Mostanáig.
Kovács Tamás írása
- Önjáró üzemre képes trolik. Bármerről is érkezik a troli, a hídig vezető utolsó szakaszon, a hídon és Budán csak akkumulátoros üzemben tud közlekedni.
- Elég troli. Budapesten eddig is üzemeltek már olyan típusú trolik, amik képesek több kilométeren keresztül felsővezeték nélkül, akkumulátorral közlekedni. Több járat (például a 72M, 73, 79, 82 és a 83M) ezt ki is használja. Ahhoz viszont, hogy további búj járatokban, meglévő járatok további hosszabbításában lehessen gondolkodni, több modern trolira volt szükség.
Budapest tavaly vásárolt 48 új alacsonypadlós és önjáró üzemre képes 4. generációs Solaris Trollinot, amiből az elsők már hónapok óta szállítják az utasokat, tíz pedig éppen most, januárban érkezett meg, és a hetekben áll forgalomba.
Az üzemi tesztsorozat eredményeit a BKK folyamatosan elemzi, az esetleges új, budai járatokról csak ezután születhet bármiféle döntés.
Troli és Lánchíd:
Egyetlen olyan Duna-híd van Budapesten, amin sose ment át kötöttpályás közlekedés. Se lóvasút, se vonat, se villamos, se troli. (Az M0-ás hidjait és a különböző szigetekre vezető kisebb hidakat most ne számoljuk ide.) Ez a kakukktojás az éppen felújítás alatt lévő Lánchíd.
Frissítés: A korábbi években fénytroli párszor egy-egy különmenet erejéig járt Budán, 2017-ben például a Lánchídon fotózták le, 2015-ben pedig a Szabadság hídon keresztül a Móricz Zsigmond körtérig is elment. Ezek azonban nem az esetleges hálózatbővítés lehetőségét vizsgáló üzemi tesztek, hanem fotózási célú különmenetek voltak.