Három ember meghalt, többen megsérültek, amikor három autó összeütközött szerdán este az Árpád hídon. Az elsődleges adatok szerint a balesetet az okozta, hogy egyik autó szembement a forgalommal. Szinte napra pontosan egy éve történt ugyanott egy halálos baleset.
Három gépkocsi ütközött össze Budapesten, az Árpád híd Pestről Budára vezető oldalán szerdán késő este, a balesetben hárman meghaltak és többen megsérültek - közölte a Budapesti Rendőr-főkapitányság. Egy forgalommal szemben közlekedő autós több autónak nekiütközött az Árpád híd Pestről Budára tartó oldalán szerdán este 22 óra körül. A rendőrök a hídnak ezt az oldalát lezárták.
Az Országos Katasztrófavédelmi Főigazgatóság korábban azt közölte, hogy a tűzoltók a járművekbe szorult utasokat feszítővágóval szabadították ki. Az 1-es villamos a Göncz Árpád városközpont és a Bécsi út/Vörösvári út között nem közlekedett a baleset miatt. A kimaradt szakaszon pótló autóbusszal lehetett utazni. A BKK Infó reggel azt közölte, hogy helyreállt a villamos közlekedés az érintett szakaszon.
A Katasztrófavédelem videót tett közzé a mentési munkálatokról:
Az RTL úgy tudja, hogy egy percekkel korábban ellopott taxi hajtott fel a hídra a forgalommal szemben, és annak a sofőrje okozta a balesetet. Frontálisan ütközött a szabályosan közlekedő Suzuki Ignissel, ami aztán megpördült. Ezután a mögötte érkező Skoda kombi taxi nekiment az Ignisnek.
Nem ez az első eset, hogy halálos baleset történt az Árpád hídon. Szinte napra pontosan 2023 július 1-jén, szombaton, nem sokkal éjfél után egy Mercedes, a Róbert Károly körút Teve utcai sarkától két BMW-vel kezdett el versenyezni. A sofőr 137-tel ment, amikor az Árpád hídon elvesztette az uralmát a gyorsulási versenyeken is használt, RACE-001 rendszámú Mercedes felett, átszakította a szalagkorlátot és elütötte az ott haladó 26 éves kerékpárost. A balesetben többen megsérültek, a biciklis életét vesztette. A gázolót a bíróság előzetes letartóztatásba helyezte, az illető azóta szabadlábra került.
Egy hétre rá mintegy 400 kerékpáros vonult fel a hídon, tiltakozva a halálos bicikligázolások ellen. Karácsony Gergely főpolgármester akkor felfoghatatlannak, rendszerszintű problémának nevezte a történteket, a sebességmérő kamerákat és a kemény büntetéseket hiányolta. A Fővárosi Közgyűlés akkoriban fogadta el az új közlekedésbiztonsági stratégiát, aminek célja az lenne, hogy a halálos kimenetelű közúti balesetek számát 2030-ra ötven százalékkal, legkésőbb 2050-re nullára csökkentsék.
Kiemelt kép: Mihádák Zoltán/MTI Fotószerkesztőség