STÍLUS

A Bubi 3.0 duplájára növelt flottájában e-biciklik is lesznek


Az elmúlt évek egyik legnagyobb sikertörténete a Bubi 2.0, ám a tervek szerint az új rendszerrel ennél is több embert érhet el a városi közbringázás 2026-tól.

A közbringarendszer népszerűségét mi sem mutatja jobban, mint hogy a tavalyi évben 7 millió kilométernyi utat tettek meg a kerékpárokkal, és egyre nő a felhasználók és az állomások száma is. Az első változathoz képest jóval egyszerűbb bérlési rendszer, korszerűbb, sokkal könnyebb bringák, és a 200-nál is több állomás is mind hozzájárultak az elterjedéséhez. 

Ez jön – mi a 3.0?

A Bubi 3.0 dupla akkora, legalább négyezerötszáz kerékpárt jelentő flottával és külvárosi lefedettséggel érkezik 2026 januárjában. Ráadásul nem csupán hagyományos, hanem elektromos rásegítésű kerékpárok is az eszközpark részét képezik majd, amivel szélesebb felhasználói kör számára válik elérhetővé a mindennapi bringázás lehetősége.

BUBI
Kép: Merész Márton/Énbudapestem

 

A Bubi 3.0-val a jelenlegi szolgáltatási terület határától messzebbi, minden fontos, legalább 30 ezres utazásszámmal rendelkező közlekedési csomópontok – az Örs Vezér tere, Kőbánya-Kispest, Újpest-Városkapu, a József Attila lakótelep, Angyalföld, Zugló vagy Őrmező – is elérhetővé válnak úgy, hogy a belsőbb helyszíneken is megmarad a kapacitás. A kerékpárok ráadásul már a Mobi-pontokon is elérhetők lesznek.

E-biciklik

Az elektromos rásegítésű kerékpárok üzemeltetési szempontból jóval drágábbak. Ez a díjszabásban is megmutatkozik de ezért (hasonlóan a 100E repülőtéri expresszjárathoz) prémium szolgáltatást kapnak az ügyfelek. A BKK célja, hogy az elektromos rollerszolgáltatók díjazásánál valamivel kedvezőbb árat tudjon nyújtani.  

Legalább ötszörösére nő majd a gyűjtőállomások száma 

A most átadott, a BudaPart városnegyed részét képező, Kopaszi-gáton található gyűjtőállomással együtt összesen 208 állomáson érhetők el a MOL Bubik. De az új rendszerben már várhatóan több mint 1000 állomáson lehet majd biciklit felvenni, a nagyobb flotta pedig lehetővé teszi, hogy a BKK jelentősen bővítse az állomásokat. Ez kétféleképpen valósulhat meg:

  • Új Bubi-állomások kialakításával, jellemzően a Hungária körúton kívül
  • Mobi-pontok integrációjával a Bubi rendszerébe. Ez a gyakorlatban azt jelenti, hogy ezeken a helyeken is fel lehet majd venni vagy visszaadni a kerékpárokat, aminek köszönhetően a belvárosi részeken 150 méterenként lesz elérhető Mobi-pont vagy Bubi-állomás.
width=2976
Kép: Merész Márton/Énbudapestem

 

Az állomásbővítést a kerületi önkormányzatokkal és a piaci partnerekkel való tárgyalás előz meg, ezek már most zajlanak. 

(Kiemelt kép: Merész Márton/Énbudapestem)